Weekend z Uważnością (Mindfulness)

Weekend z Uważnością (Mindfulness)
Twoja Odpowiedź na STRES!

 Mindfulness to uważność lub uważna obecność. Jest to szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę. Dzięki Uważności zmniejszamy stres spowodowany wydarzeniami, chorobami, czy tempem życia.

Forma szkolenia: warsztat zajmij-miejsce
Termin: 11-12 kwietnia (sobota i niedziela)
Czas trwania: sobota 10.00-17.30, niedziela 10.00-13.30
Inwestycja:  KONIEC ZAPISÓW!
Pozostało wolnych miejsc: 0
Miejsce: Jeleniogórskie Centrum Rozwoju (ul. Bacewicz 22, Zabobrze / nad Apteką Sudecką)
Certyfikowany trener MBSR: Agnieszka Marszałek

 

Warsztat Uważność / MIndfulness

Zapraszamy każdego kto:

  • chce wiedzieć jaki jest związek między stresem a uważnością
  • chce poznać praktyki mindfulness obniżające poziom stresu przeżywanego w życiu osobistym lub/i zawodowym
  • doświadcza bólu psychicznego lub/i fizycznego
  • chce zwiększyć swoją skuteczność w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami życia codziennego
  • chce nawiązać bliższy kontakt z samą/samym sobą
  • chce poznać narzędzia do samodzielnego wykorzystania w kontekście radzenia sobie ze stresem i podnoszenia samoświadomości

 

uwazne-zycie-mindfulness
Uważne życie…

 

Program warsztatu obejmuje:

I. Wprowadzenie do mindfulness

  • czym jest mindfulness
  • zasady praktyki uważności
  • świat nauki o mindfulness
  • opinie uczestników kursów i warsztatów o efektach praktykowania uważności w życiu codziennym i zawodowym

II. Ćwiczenia praktyczne mające na celu rozwój zdolności do skupiania uwagi (świadomości przeżywania aktualnej chwili):

  • „skanowanie ciała” (body scan)
  • świadome oddychanie (awareness of breathing)
  • łagodną pracę z ciałem – uważny ruch (mindful movement)
  • praktykę bieżącej chwili (choiceless awareness)
  • uważną praktykę w ruchu/uważne chodzenie (awareness of walking)

 

uwazne-patrzenie-mindfulness
Uważne patrzenie…

 

Program adresowany jest do osób dorosłych. Nie jest potrzebne żadne wcześniejsze przygotowanie.

 

Proszę zabrać ze sobą: luźny strój, skarpetki antypoślizgowe (na sali chodzimy bez butów), karimaty i koce są w Idea Club :)

 

Podczas zajęć przewidywane są przerwy, w tym jedna dłuższa w sobotę.

 

uwazne-jedzenie-mindfulness
Uważne jedzenie…

 

Praktykowanie uważności pomaga:

  • dostrzec jak sami siebie unieszczęśliwiamy skupiając się na przeszłości, analizując ją i oceniając, zamartwiając się tym co nastąpi, oceniając siebie i innych, goniąc za przyjemnością i uciekając od cierpienia
  • skupić się na chwili bieżącej, żyć bardziej świadomie będąc świadkiem stale zmieniającego się strumienia wewnętrznych doznań, zamiast dać się im ponieść i stać się ich ofiarą
  • poprawić nasz stosunek do własnego ciała i umysłu poszerzając świadomość niezwykłej interakcji subtelnych energii, które tworzą niezliczoną ilość doznań fizycznych i emocjonalnych
  • zwiększyć zaufanie do siebie i podnieść własną samoocenę
  • doświadczać większego entuzjazmu i energii do życia
  • mieć większy wpływ na swoje życie i podejmować lepsze decyzje 
  • zwiększyć zdolność do relaksowania się 
  • radzić sobie ze zdenerwowaniem, napięciami, smutkiem, lękiem i depresją 
  • rozwijać zdolność empatii i poprawić relacje z innymi oraz radzić sobie z problemami w związku 
  • radzić sobie ze skutkami nadmiernego stresu (bezsenność, chroniczne bóle, choroby serca i układu trawiennego, uzależnienia, zaburzenia odżywiania)

 

zajecia-uwaznosci-mindfulness

 

 

Czym jest mindfulness?

Mindfulness, jest czasem tłumaczony w języku polskim jako uważność lub uważna obecność. Ze względu jednak na brak zadowalającego przekładu, który uwzględniałby w pełni znaczenie tego słowa, stosowany jest oryginalny termin. Najczęściej cytowana definicja Mindfulness określa ją jako: szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę (Jon Kabat – Zinn, 1990).

Jest wiele sposobów redukowania stresu, które to sposoby nie przynoszą długotrwałych rezultatów. Stres bagatelizowany, tłumiony przybiera często charakter chroniczny, a to prowadzi najczęściej do zaburzeń w funkcjonowaniu naszego organizmu, chorób psychicznych i somatycznych.

Pod koniec lat 70-tych XX wieku na Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts profesor Jon Kabat Zinn wraz z zespołem specjalistów opracował program redukcji stresu za pomocą uważności MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction), oparty na technikach rozwoju uważności. Profesor założył pierwszą Klinikę Redukcji Stresu Opartą na Uważności. Trafili do niej pacjenci z przewlekłymi bólami na tle psychosomatycznym, cierpiący na chroniczne zmęczenie, osoby z chorobami psychicznymi i kardiologicznymi. Kabat-Zinn uzyskał tak znaczące sukcesy, że dziś jego metodę stosuje ponad kilkaset ośrodków medycznych na świecie. MBSR zaczęto wkrótce stosować także w pracy z ludźmi zdrowymi, którzy odczuwają w swoim życiu stres, a którzy dążą do lepszego samopoczucia, większego zrozumienia siebie samych i brania odpowiedzialności za własne życie.
Skuteczność metody MBSR została potwierdzona badaniami.

 

Opinie o Mindfulness

Praktyka uważności pozwala mi na co dzień podchodzić do bieżących problemów z większym dystansem. Kurs MBSR oraz warsztaty nauczyły mnie utrzymywać stan skupienia umysłu, co ma wpływ na jakość mojego życia zawodowego jak również osobistego. Uważność to dla mnie umiejętność całkowitego wyciszenia kiedy tego potrzebuję.
Dorota
Uczestnictwo w warsztatach oraz kursie MBSR znacznie polepszyło jakość mojego życia. Zmieniło się moje podejście do rozwiązywania różnych problemów. Nabrałem dystansu do sytuacji, które wcześniej powodowały stan napięcia i odczuwałem stres. Zwiększyła się moja umiejętność oceny trudnych sytuacji „na chłodno”. Nie działam automatycznie, pod wpływem impulsu czy emocji. Dzięki mindfulness nauczyłem się” zwalniać tempo”, zauważam więcej codziennych przyjemnych chwil.
Darek
Czym jest dla mnie uważność? Na pewno nowym stylem i jakością życia. To takie proste: spacer, rozmowa, prowadzenie auta, oddychanie-to wszystko zyskało nową jakość. Na kursie MBSR nauczyłam się zatrzymywać w biegu, powstrzymywać od oceniania i oczekiwania rezultatów. Niezwykle ważna dla mnie jest możliwość przyjrzenia się własnym myślom oraz świadomość, że myśli nie są faktami. Nie da się określić całego zakresu dobra, którego doświadczam dzięki mindfulness w moim życiu. Ten proces, który rozpoczął się na kursie MBSR i wciąż się rozwija. Poznaję go dzięki warsztatom i wiem, że warto :)
Helena

 

Mindfulness Uważność Idea Club Jelenia Góra

 

 

agnieszka-marszalek-mindfulness-idea-club-jelenia-goraAgnieszka Marszałek – nauczyciel MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction (program redukcji stresu oparty na uważności), absolwentka Institute for Mindfulness-Based Approaches (Niemcy), certyfikowany trener rozwoju osobistego, nauczyciel dyplomowany, muzyk instrumentalista.

W mojej wieloletniej pracy jako nauczyciel zetknęłam się z wszechobecnym stresem. Wśród nauczycieli stres jest główną przyczyną wypalenia zawodowego i wielu chorób psychosomatycznych. Dzieci i młodzież również doświadczają wielu stresujących sytuacji. Nieumiejętność radzenia sobie z trudnymi doświadczeniami jak i wyzwaniami, które niosą ze sobą kolejne etapy edukacji wywołuje wśród młodych ludzi agresję, lęk i bezradność.

Moje obserwacje w pracy zawodowej oraz doświadczenia życiowe skłoniły mnie do badania i pogłębiania wiedzy na temat stresu i jego wpływu na człowieka. Uczestniczę w wielu szkoleniach i seminariach poszerzając wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego umysłu i człowieka jako integralnej całości. Mam również doświadczenie w prowadzeniu warsztatów, wykładów, szkoleń i kursów dla różnych grup zawodowych m.in. dla psychoterapeutów, nauczycieli i ludzi związanych z biznesem. Uczestnicy treningów mają możliwość sprawdzenia na sobie jakie korzyści i efekty przynosi praktykowanie uważności w radzeniu sobie ze stresem w pracy oraz w różnych obszarach życia osobistego.

Praktykując mindfulness zauważyłam jak zmienił się mój stosunek do zdarzeń życia codziennego i sposobu pojmowania tego co spotykam w swojej życiowej podróży. Dzięki uważności dostrajam się do doświadczeń, które pojawiają się tu i teraz czyniąc moje życie bogatym oraz pełnym treści.

Jako nauczyciel MBSR dzielę się z innymi wiedzą i doświadczeniem związanym z praktyką uważności. Pomagam innym dostrzegać możliwości lepszego radzenia sobie ze stresem i podnoszenia jakości życia.

Więcej informacji o mindfulness na stronie internetowej: http://akademiauwaznosci.pl/

 

Zajmij miejsce :)

Wypełnij formularz a inwestycję w kwocie = KONIEC ZAPISÓW =  prosimy wpłać na konto:
(wpłata jest potwierdzeniem zajęcia miejsca, decyduje kolejność wpłat)

Idea Club
ul. Bacewicz 22, 58-506 Jelenia Góra
BZWBK 30 1090 2590 0000 0001 2334 5627

a w polu tytułem wpisz:
„Twoje imię i nazwisko, nr telefonu komórkowego, nazwa szkolenia”

 

Regulamin Uczestnictwa w Szkoleniu

psycholog Tomasz KurzydłowskiMasz pytania? Chętnie pomogę :)

Tomasz Kurzydłowski

tel: 504 303 707
email: info@ideaclub.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *