Pilates Jelenia Góra w Idea Club

 

Studio Pilatesu w Idea Club Jelenia Góra zaprasza na pilates w poniedziałki i czwartki oraz środy i piątki- grupa początkująca. Praktykujemy w miłej, komfortowej sali, w grupach max 12 osobowych.

 

1. METODA PILATES – harmonizacja ciała i synchronizacja z oddechem

Jest to inteligentna i optymalna metoda dla każdego, kto świadomie chce pracować nad własnym ciałem. Ćwiczenia imponują różnorodnością, bogactwem technik oddychania i mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie psychofizyczne.

Stanowią unikalny zestaw, który bez nadmiernego wysiłku i obciążeń, w kontrolowany sposób pozwala uzyskać zgrabną i smukłą sylwetkę, dużą sprawność fizyczną i równowagę psychiczną, zniwelować dysfunkcje, bóle stawów i kręgosłupa.
Metoda uczy świadomości ciała, wdzięku i świadomości ruchu.

System ćwiczeń ciała i umysłu opracowany przez Josepha Pilatesa jest dedykowany dla każdego bez względu na wiek i płeć, ponieważ poprzez odpowiedni dobrane i zmodyfikowane ćwiczenia można je dostosować do wymagań i możliwości danej osoby.

Pilates różni się od innych ćwiczeń i form gimnastycznych tym, iż skupia się na drobnych mięśniach głębokich, zwanych „centrum”. Mięśnie te stabilizują sylwetkę, osłaniają filar naszego ciała – kręgosłup – i w dużym stopniu mają wpływ na jego stan i kondycję. Z „centrum” pochodzi energia, siła i moc, stabilizacja sylwetki i odpowiednia postawa.

Skuteczność metody zależy nie od ilości powtórzeń, lecz od precyzji i dokładności ruchu zsynchronizowanego z oddechem. Metoda wymaga zaangażowania umysłu, dużej koncentracji, skupienia, uwagi i prawidłowej pozycji ciała.

W przeciwieństwie do innych form, Pilates można ćwiczyć codziennie, bez nadwyrężania mięśni i stawów. Efekty są widoczne już po kilku tygodniach, jednak kluczem do sukcesu jest systematyczność i precyzja wykonanych ruchów w korelacji z oddechem.

Ćwiczyć najlepiej pod okiem doświadczonego instruktora, który będzie potrafił dobrać ćwiczenia do możliwości danej osoby. Ze względu na duże bezpieczeństwo, forma ta kierowana jest również dla seniorów i osób otyłych.

Ćwiczenia rozciągające (stretching) są nieodzowną częścią sesji i powinny znaleźć się w każdym zestawie.

 

Prowadząca: Marzena Kanicka

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Gorzowie Wlkp., wieloletni nauczyciel i pedagog w pracy z dziećmi, od wielu lat instruktor zajęć fitness /step, ABT, TBC, fit-ball, fitness funkcjonalny…/, od kilku lat zafascynowana metodą pilates.  Ukończyła ,,Pilates Intensive Course”- level I i II pod okiem jedynej w Polsce licencjonowanej instruktorki Fletcher Pilates – Marty Wawszczyk, która również jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia PMA – skupiajacego najlepszych nauczycieli Metody Pilates na świecie. Uczestniczka wielu warsztatów prowadzonych przez nauczycieli najlepszych szkół Pilates na świecie m.in ; ,,Fundamentals of Pilates World ” z Mabel Cabre, ,, Basic Mat training ” z  Carmen Ribera Monero ,, Terapeutic Pilates” z Jacobo Gomez Vazquez.

 

2. NAJWAŻNIEJSZE KORZYŚCI Z PRAKTYKOWANIA FORMY PILATES

  • wzmacnia mięśnie kręgosłupa i całego ciała
  • zmniejsza bóle pleców i bóle kręgosłupa
  • uczy prawidłowego oddechu, który kumuluje pozytywna energię
  • zwiększa potencjał tlenowy na poziomie komórkowym
  • wspomaga leczenie osteoporozy i innych dysfunkcji układu kostnego
  • zwiększa elastyczność kręgosłupa i stawów, zmniejsza dolegliwości bólowe
  • wzmacnia mięśnie dna miednicy, przez co stanowi profilaktykę w nietrzymaniu moczu
  • wysmukla sylwetkę
  • pozwala osiągnąć idealną płynność ruchów
  • pozwala osiągnąć idealną harmonię ciała i umysłu
  • relaksuje, redukuje stres
  • rozwija równowagę i koncentrację
  • pozwala uzyskać szczupłą i zgrabną sylwetkę
  • wykazuje działanie prozdrowotne

3. INFORMACJE DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Zapraszamy na zajęcia pilatesu na poziomie podstawowym. Po opanowaniu synchronizacji ruchu i oddechu, można przystąpić do intensywniejszych ćwiczeń.

POZIOM podstawowy:

  • Sposób wykonania –> głównie na leżąco
  • Tempo –> powolne, rytmiczne ruchy
  • Strój –> luźny, niekrępujący ruchów, bez obuwia lub w baletkach, ewentualnie w skarpetkach

UWAGA! Ćwiczenia wykonujemy 2h po posiłku.

Przeciwwskazania:
– poważna dysfunkcja kręgosłupa
– stany bezpośrednio po zabiegach operacyjnych
– ostre lub podostre stany zapalne
– zaawansowana ciąża

Kameralna grupa w Idea Club pozwala instruktorowi na indywidualne podejście do każdego uczestnika i zwrócenie uwagi na precyzję i poprawność wykonywanych ćwiczeń.

4. STUDIO PILATESU IDEA CLUB Jelenia Góra – GODZINY ZAJĘĆ

Wymagana jest wcześniejsza rezerwacja :
telefon: 504 303 707

Zajęcia pilates w Jeleniogórskim Centrum Rozwoju trwają 60 minut:

 

Grupa początkująca: wtorek 19.30 czwartek 19.00

Grupa zaawansowana: poniedziałek i środa 19.00

5. CENNIK KARNETÓW

Karnety są sprzedawane na dany miesiąc z uwzględnieniem ilości wybranych dni.

Ceny karnetów obowiązują  jak w poniższej tabeli 

Pojedyncze wejście= 25zl

*Kursywą podano ceny karnetów dla posiadaczy karty członkowskiej

 


 

 

 

 

Idea Club ul. Bacewicz 22, 58-506 Jelenia Góra  
telefon: 504 303 707, e-mail: info@ideaclub.pl, www.IdeaClub.pl 

Regulamin uczestnictwa w zajęciach ruchowych Idea Club:

WARUNKI UCZESTNICTWA W RUCHOWYCH ZAJĘCIACH W IDEA CLUB

Idea Club Jeleniogórskie Centrum Rozwoju wprowadza na poszczególne zajęcia popołudniowe – JOGA, PILATES, ZDROWY KRĘGOSŁUP – możliwość zakupienia KARNETU, którego cena określona jest w cenniku dostępnym w recepcji i na stronie internetowej www.ideaclub.pl

Karnet jest ważny w wyznaczone dni, w danym miesiącu kalendarzowym. Posiadanie karnetu jest warunkiem wstępu na zajęcia.

W przypadku nieobecności, Uczestnik ma możliwość zamiennego wejścia na trening w tym samym miesiącu kalendarzowym, o innej godzinie lub/i w innym dniu, pod warunkiem wolnego miejsca na zajęciach.

4.Niewykorzystane wejścia nie przechodzą na kolejny miesiąc.

Idea Club będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące zajęć popołudniowych otrzymane w formie pisemnej w terminie do 14 dni od daty zakończenia karnetu. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.

W celach organizacyjnych prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz numeru telefonu – informujemy, że ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych, żądania ich poprawiania lub usunięcia.

W ramach niniejszego regulaminu Idea Club zobowiązuje się do organizacji zajęć ruchowych i ich przeprowadzenia przez certyfikowanych instruktorów w grupach nie większych niż 12 osób.

Promocje na zakup karnetów określone regulaminem:

8.1. Zniżka członkowska Idea Club 10% -tylko dla posiadaczy karty Idea Club (przysługuje ćwiczącym regularnie przez okres co najmniej roku za jednorazową opłatą 50zł)

Panie w ciąży powinny posiadać pisemne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do ćwiczeń.

W zajęciach nie mogą brać udziału osoby z poważniejszymi problemami zdrowotnymi bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem. Wszelkie problemy podczas zajęć, jak np. ból, nadmierne napięcie, brak oddechu, należy natychmiast skonsultować z nauczycielem.

Obowiązujący strój: dopasowany lecz niekrępujący ruchów- w czasie zajęć jogi ćwiczymy na boso, pilates i zdrowy kręgosłup-boso/w skarpetkach lub baletkach. Na zajęcia jogi apelujemy o strój niezakrywający kolan- spodnie nie za luźne w kolanach.

Na salę ćwiczeniową nie wchodzimy w butach, nawet klapkach.

Dla komfortu własnego i innych dbamy o higienę osobistą-nie nadużywamy perfum, czysty strój do ćwiczeń. Osoby z chorobami skóry powinny korzystać z własnych mat.

Pomoce-piłki/ciężarki/kostki/wałki itp. oraz maty dostępne są dla wszystkich ćwiczących* na miejscu(*patrz punkt wyżej).

Na czas trwania zajęć prosimy o wyciszenie telefonów. W czasie zajęć nie dekoncentrujemy innych ćwiczących- nie rozmawiamy nadmiernie, nie wolno wzajemnie pomagać sobie w wykonywaniu ćwiczeń bez zgody prowadzącego.

Prowadzący może bez podania przyczyny nie zgodzić się, aby dana osoba brała udział w jego zajęciach. W takim wypadku przysługuje zwrot pieniędzy za niewykorzystane zajęcia.

Idea Club nie odpowiada za rzeczy wartościowe pozostawione w klubie.

Zakupienie karnetu oznacza akceptację niniejszych warunków.

 

ZAPRASZAMY!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *