Mindful Eating – praktyka uważnego jedzenia

Mindful Eating – praktyka uważnego jedzenia

Mindfulness to uważność lub uważna obecność.  Mindfulness można stosować w każdej dziedzinie życia, także w odżywianiu. Na warsztacie dowiesz się czym jest świadome jedzenie i doświadczysz go w praktyce :)

Forma szkolenia: warsztat zajmij-miejsce
Termin: wiosna 2016 (środa)
Czas trwania: 17.30-20.00
Inwestycja:  Zapisz się na Newsletter – poinformujemy Cię o jak tylko ustalimy szczegóły
Pozostało wolnych miejsc: 10
Miejsce: Jeleniogórskie Centrum Rozwoju (ul. Bacewicz 22, Zabobrze / nad Apteką Sudecką)
Certyfikowany trener MBSR: Agnieszka Marszałek

 

Przybierasz na wadze, jesz w pośpiechu, tracisz czas na szukanie skutecznych metod odchudzania, „zajadasz” stres, męczysz się starając utrzymać kontrolę nad sobą – oto niektóre problemy związane z odżywianiem i zawrotnym tempem życia w dzisiejszych czasach…

 

Mindful Eating

 

Zapraszamy na warsztat, na którym:

  • poznasz tajniki odżywiania, które zmienią sposób Twojego postrzegania świata
  • dowiesz się, czym jest świadome jedzenie i doświadczysz go w praktyce
  • nauczysz się kontrolować emocje związane z jedzeniem
  • poznasz sposób, który pozwoli Ci wzmocnić ciało, umysł i polepszyć jakość Twojego życia

 

uwazne-jedzenie-mindfulness
Uważne jedzenie…

 

Praktykowanie Mindfulness (Uważności) pomaga:

  • zwiększyć zaufanie do siebie i podnieść własną samoocenę
  • doświadczać większego entuzjazmu i energii do życia
  • mieć większy wpływ na swoje życie i podejmować lepsze decyzje 
  • zwiększyć zdolność do relaksowania się 
  • radzić sobie ze zdenerwowaniem, napięciami, smutkiem, lękiem i depresją 
  • rozwijać zdolność empatii i poprawić relacje z innymi oraz radzić sobie z problemami w związku 
  • radzić sobie ze skutkami nadmiernego stresu (bezsenność, chroniczne bóle, choroby serca i układu trawiennego, uzależnienia, zaburzenia odżywiania)

 

Czym jest mindfulness?

Mindfulness, jest czasem tłumaczony w języku polskim jako uważność lub uważna obecność. Ze względu jednak na brak zadowalającego przekładu, który uwzględniałby w pełni znaczenie tego słowa, stosowany jest oryginalny termin. Najczęściej cytowana definicja Mindfulness określa ją jako: szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę (Jon Kabat – Zinn, 1990).

Jest wiele sposobów redukowania stresu, które to sposoby nie przynoszą długotrwałych rezultatów. Stres bagatelizowany, tłumiony przybiera często charakter chroniczny, a to prowadzi najczęściej do zaburzeń w funkcjonowaniu naszego organizmu, chorób psychicznych i somatycznych.

Pod koniec lat 70-tych XX wieku na Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts profesor Jon Kabat Zinn wraz z zespołem specjalistów opracował program redukcji stresu za pomocą uważności MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction), oparty na technikach rozwoju uważności. Profesor założył pierwszą Klinikę Redukcji Stresu Opartą na Uważności. Trafili do niej pacjenci z przewlekłymi bólami na tle psychosomatycznym, cierpiący na chroniczne zmęczenie, osoby z chorobami psychicznymi i kardiologicznymi. Kabat-Zinn uzyskał tak znaczące sukcesy, że dziś jego metodę stosuje ponad kilkaset ośrodków medycznych na świecie. MBSR zaczęto wkrótce stosować także w pracy z ludźmi zdrowymi, którzy odczuwają w swoim życiu stres, a którzy dążą do lepszego samopoczucia, większego zrozumienia siebie samych i brania odpowiedzialności za własne życie.
Skuteczność metody MBSR została potwierdzona badaniami.

 

Opinie o Mindful Eating

Mindful Eating jest dobrą metodą do obserwacji i świadomego jedzenia. Warsztat z Agnieszką jest kontynuacją mojej drogi życiowej i to nie tylko dotyczącej jedzenia ale także wielu aspektów codziennego życia. Podobał mi się sposób prezentacji i ćwiczenia praktyczne, szczerze polecam!
Tomasz
Trzy godziny wyciszenia, wglądu w siebie. Podczas warsztatu miałam okazję uświadomić sobie nad czym chcę popracować, co chce w sobie zmienić, aby jeden z elementów mojego życia, czyli jedzenie, było dla mnie czymś przyjemnym i bardzo korzystnym. A Agnieszka? Bardzo kompetentna, przyjazna :) Było super. Dziękuję i pozdrawiam.
Renata
Bardzo interesujący warsztat! Agnieszka Marszałek to niezwykle miła, ciepła osoba, doskonale przekazująca swoją wiedzę. Mimo, że trochę wiem na temat mindfulness (uważności), to strona praktyczna warsztatu objawiła przede mną mnóstwo możliwości do zastosowania na co dzień – podczas przygotowywania posiłku i samego jedzenia. Najbardziej podobał mi się rozrysowany i wytłumaczony cykl Mindful Eating oraz wskazówki od czego zacząć praktykowanie świadomego jedzenia. Zdecydowanie polecam ten warsztat – jest dla każdego, kto chce zadbać o siebie w aspekcie odżywiania się.
Tomasz
Cieszę się, że wzięłam udział w zajęciach Agnieszki. Myślę, że takie zatrzymanie się i spojrzenie na pewne aspekty życia z innego punktu widzenia, nie tylko w kwestii żywienia, każdego wzbogaca.
Agnieszka

 

Warsztat prowadzony przez Agnieszkę uświadomił mi iż nie do końca zwracałam uwagę na to, co się dzieje w mojej codzienności. Nie przywiązuję też wagi do tego w jaki sposób spożywam posiłki. Po tym warsztacie chcę wziąć udział w 8-tygodniowym treningu uważności. Warsztat Mindful Eating bardzo polecam!
Marzenna

Mindfulness Uważność Idea Club Jelenia Góra

 

 

format pdf> Pobierz ulotkę warsztatu i zaproś też swoich Bliskich :)

 

 

agnieszka-marszalek-ideaclub-jeleniagoraAgnieszka Marszałek – nauczyciel MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction (program redukcji stresu oparty na uważności), absolwentka Institute for Mindfulness-Based Approaches (Niemcy), certyfikowany trener rozwoju osobistego, nauczyciel dyplomowany, muzyk instrumentalista.

W mojej wieloletniej pracy jako nauczyciel zetknęłam się z wszechobecnym stresem. Wśród nauczycieli stres jest główną przyczyną wypalenia zawodowego i wielu chorób psychosomatycznych. Dzieci i młodzież również doświadczają wielu stresujących sytuacji. Nieumiejętność radzenia sobie z trudnymi doświadczeniami jak i wyzwaniami, które niosą ze sobą kolejne etapy edukacji wywołuje wśród młodych ludzi agresję, lęk i bezradność.

Moje obserwacje w pracy zawodowej oraz doświadczenia życiowe skłoniły mnie do badania i pogłębiania wiedzy na temat stresu i jego wpływu na człowieka. Uczestniczę w wielu szkoleniach i seminariach poszerzając wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego umysłu i człowieka jako integralnej całości. Mam również doświadczenie w prowadzeniu warsztatów, wykładów, szkoleń i kursów dla różnych grup zawodowych m.in. dla psychoterapeutów, nauczycieli i ludzi związanych z biznesem. Uczestnicy treningów mają możliwość sprawdzenia na sobie jakie korzyści i efekty przynosi praktykowanie uważności w radzeniu sobie ze stresem w pracy oraz w różnych obszarach życia osobistego.

Praktykując mindfulness zauważyłam jak zmienił się mój stosunek do zdarzeń życia codziennego i sposobu pojmowania tego co spotykam w swojej życiowej podróży. Dzięki uważności dostrajam się do doświadczeń, które pojawiają się tu i teraz czyniąc moje życie bogatym oraz pełnym treści.

Jako nauczyciel MBSR dzielę się z innymi wiedzą i doświadczeniem związanym z praktyką uważności. Pomagam innym dostrzegać możliwości lepszego radzenia sobie ze stresem i podnoszenia jakości życia.

Więcej informacji o mindfulness na stronie internetowej: http://akademiauwaznosci.pl/

 

Zajmij miejsce :)

Wypełnij formularz a inwestycję w kwocie = KONIEC ZAPISÓW =  prosimy wpłać na konto:
(wpłata jest potwierdzeniem zajęcia miejsca, decyduje kolejność wpłat)

Idea Club
ul. Bacewicz 22, 58-506 Jelenia Góra
BZWBK 30 1090 2590 0000 0001 2334 5627

a w polu tytułem wpisz:
„Twoje imię i nazwisko, nr telefonu komórkowego, nazwa szkolenia”

 

Regulamin Uczestnictwa w Szkoleniu

psycholog Tomasz KurzydłowskiMasz pytania? Chętnie pomogę :)

Tomasz Kurzydłowski

tel: 504 303 707
email: info@ideaclub.pl