Trening Redukcji Stresu Mindfulness

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible” margin_top=”-40″ margin_bottom=”” background_color=”rgba(255,255,255,0)”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_separator /]

Trening Redukcji Stresu (Mindfulness)

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible” margin_top=”10″ margin_bottom=”” background_color=”rgba(255,255,255,0)”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_separator style=”double”/]

8-Tygodniowy Trening Redukcji Stresu MBSR  (Mindfulness-Based Stress Reduction) wg Jona Kabat-Zinna to praktyczny trening dla osób zabieganych, zapracowanych i zestresowanych oraz tych, którzy chcą odkryć w sobie pokłady szczęścia, zadowolenia i spokoju.

Forma szkolenia: 8-tygodniowy trening



Termin: JESIEŃ 2016 28.10.16-16.12.16
Czas trwania: 8 tygodni (8 spotkań grupowych, co tydzień w piątki godz. 18.00-20.30)
Inwestycja:
Miejsce: Jeleniogórskie Centrum Rozwoju (ul. Bacewicz 22, Zabobrze / nad Apteką Sudecką)
Certyfikowany trener MBSR: Agnieszka Marszałek

 

 

Poradź sobie ze stresem, żyj świadomie!

 

Czym jest mindfulness?

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_dropcap color=”#333399″ boxed=”no” boxed_radius=”12px” class=”” id=””]M[/fusion_dropcap]indfulness, jest czasem tłumaczony w języku polskim jako uważność lub uważna obecność. Ze względu jednak na brak zadowalającego przekładu, który uwzględniałby w pełni znaczenie tego słowa, stosowany jest oryginalny termin. Najczęściej cytowana definicja Mindfulness określa ją jako: szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę (Jon Kabat – Zinn, 1990).

 

Trening Redukcji Stresu

Jest wiele sposobów redukowania stresu, które to sposoby nie przynoszą długotrwałych rezultatów. Stres bagatelizowany, tłumiony przybiera często charakter chroniczny, a to prowadzi najczęściej do zaburzeń w funkcjonowaniu naszego organizmu, chorób psychicznych i somatycznych.

Pod koniec lat 70-tych XX wieku na Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts profesor Jon Kabat Zinn wraz z zespołem specjalistów opracował program redukcji stresu za pomocą uważności MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction), oparty na technikach rozwoju uważności. Profesor założył pierwszą Klinikę Redukcji Stresu Opartą na Uważności. Trafili do niej pacjenci z przewlekłymi bólami na tle psychosomatycznym, cierpiący na chroniczne zmęczenie, osoby z chorobami psychicznymi i kardiologicznymi. Kabat-Zinn uzyskał tak znaczące sukcesy, że dziś jego metodę stosuje ponad kilkaset ośrodków medycznych na świecie.

MBSR zaczęto wkrótce stosować także w pracy z ludźmi zdrowymi, którzy odczuwają w swoim życiu stres, a którzy dążą do lepszego samopoczucia, większego zrozumienia siebie samych i brania odpowiedzialności za własne życie.
Pozytywne efekty jakie uzyskują uczestnicy kursów MBSR potwierdzone są badaniami naukowymi.

 

Zapraszamy do udziału w Treningu, jeśli:

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_checklist icon=”fa-check” iconcolor=”#333399″ circle=”no” circlecolor=”” size=”medium” class=”” id=””]
[fusion_li_item icon=””]chcesz lepiej radzić sobie ze stresem i jego konsekwencjami [/fusion_li_item]
[fusion_li_item icon=””]chcesz trwale poprawić samopoczucie [/fusion_li_item]
[fusion_li_item icon=””]chcesz mieć większy wpływ na swoje życie [/fusion_li_item]
[fusion_li_item icon=””]chcesz zwiększyć żywotność i aktywność życiową [/fusion_li_item]
[fusion_li_item icon=””]chcesz poprawić jakość życia i doświadczać go w pełni [/fusion_li_item]
[fusion_li_item icon=””]chcesz rozwijać zdolność koncentracji i nauki[/fusion_li_item]
[fusion_li_item icon=””]chcesz żyć bardziej świadomie i radośnie[/fusion_li_item]
[fusion_li_item icon=””]chcesz mieć dobre relacje z innymi[/fusion_li_item]
[/fusion_checklist]

 

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

uwazne-zycie-mindfulness
Uważne życie…

 

Struktura i przebieg kursu

  • Sesje odbywają się przez osiem tygodni w każdy czwartek, w godzinach 18.00 – 20.30
  • Dziewiąte spotkanie, to Dzień Uważności, który będzie trwał siedem godzin i odbędzie się w drugiej połowie kursu
  • Uczestnicy otrzymują materiały oraz trzy płyty CD do ćwiczeń w domu
  • Spotkania odbywają się w zamkniętej, kameralnej grupie
  • Przed rozpoczęciem kursu zapraszam każdego uczestnika na indywidualną rozmowę informacyjną dotyczącą przebiegu i zasad treningu
  • Po kursie uczestnicy mają możliwość skorzystania z indywidualnego spotkania podsumowującego
  • Świadomość ciała i oddechu, łagodna praca z ciałem, świadome chodzenie, to techniki uważności (Mindfulness), które będą towarzyszyły nam w czasie całego kursu.
  • Uważna samoobserwacja, uświadamianie sobie własnych ograniczeń i radzenie sobie z nimi, przyglądanie się myślom, trudnościom oraz konstruktywne radzenia sobie z trudnymi emocjami, to tematy, którym bliżej przyjrzymy się w czasie poszczególnych sesji.

 

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

uwazne-patrzenie-mindfulness
Uważne patrzenie…

 

Program adresowany jest do osób dorosłych. Nie jest potrzebne żadne wcześniejsze przygotowanie.

 

 

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

uwazne-jedzenie-mindfulness
Uważne jedzenie…

 

Praktyka Uważności:

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_checklist icon=”fa-flag” iconcolor=”#333399″ circle=”no” circlecolor=”” size=”medium” class=”” id=””]
[fusion_li_item icon=””]przywraca radość życia[/fusion_li_item]

[fusion_li_item icon=””]rozwija intuicję, kreatywność, akceptację[/fusion_li_item]

[fusion_li_item icon=””]zapobiega depresji i innym chorobom powodowanym przez stres[/fusion_li_item]

[fusion_li_item icon=””]łagodzi dolegliwości psychosomatyczne[/fusion_li_item]

[fusion_li_item icon=””]kształtuje postawę akceptacji i nieosądzania[/fusion_li_item]

[fusion_li_item icon=””]pozytywnie wpływa na relacje z innymi [/fusion_li_item]

[fusion_li_item icon=””]poprawia koncentrację i pamięć [/fusion_li_item]
[/fusion_checklist]

 

zajecia-uwaznosci-mindfulness

Opinie o Mindfulness

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ spacing=”yes” last=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”” class=”” id=””][fusion_testimonials design=”classic” backgroundcolor=”” textcolor=”” class=”” id=””]
[fusion_testimonial name=”Dorota” avatar=”female” image=”” image_border_radius=”” company=”” link=”” target=”_self”]Praktyka uważności pozwala mi na co dzień podchodzić do bieżących problemów z większym dystansem. Kurs MBSR oraz warsztaty nauczyły mnie utrzymywać stan skupienia umysłu, co ma wpływ na jakość mojego życia zawodowego jak również osobistego. Uważność to dla mnie umiejętność całkowitego wyciszenia kiedy tego potrzebuję.[/fusion_testimonial]
[/fusion_testimonials][/fusion_builder_column]
[fusion_builder_column type=”1_2″ spacing=”yes” last=”yes” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”” class=”” id=””][fusion_testimonials design=”classic” backgroundcolor=”” textcolor=”” class=”” id=””]
[fusion_testimonial name=”Darek” avatar=”male” image=”” image_border_radius=”” company=”” link=”” target=”_self”]Uczestnictwo w warsztatach oraz kursie MBSR znacznie polepszyło jakość mojego życia. Zmieniło się moje podejście do rozwiązywania różnych problemów. Nabrałem dystansu do sytuacji, które wcześniej powodowały stan napięcia i odczuwałem stres. Zwiększyła się moja umiejętność oceny trudnych sytuacji „na chłodno”. Nie działam automatycznie, pod wpływem impulsu czy emocji. Dzięki mindfulness nauczyłem się” zwalniać tempo”, zauważam więcej codziennych przyjemnych chwil. [/fusion_testimonial]
[/fusion_testimonials][/fusion_builder_column]

[fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_testimonials design=”classic” backgroundcolor=”” textcolor=”” class=”” id=””][fusion_testimonial name=”Helena” avatar=”female” image=”” image_border_radius=”” company=”” link=”” target=”_self”]Czym jest dla mnie uważność? Na pewno nowym stylem i jakością życia. To takie proste: spacer, rozmowa, prowadzenie auta, oddychanie-to wszystko zyskało nową jakość. Na kursie MBSR nauczyłam się zatrzymywać w biegu, powstrzymywać od oceniania i oczekiwania rezultatów. Niezwykle ważna dla mnie jest możliwość przyjrzenia się własnym myślom oraz świadomość, że myśli nie są faktami. Nie da się określić całego zakresu dobra, którego doświadczam dzięki mindfulness w moim życiu. Ten proces, który rozpoczął się na kursie MBSR i wciąż się rozwija. Poznaję go dzięki warsztatom i wiem, że warto :)[/fusion_testimonial]
[/fusion_testimonials]

 

Mindfulness Uważność Idea Club Jelenia Góra

 

Zdjęcie do biogramu - Agnieszka Marszałek (1)

Agnieszka Marszałek – nauczycielka uważności MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches (Niemcy) oraz trener rozwoju osobistego (Studium Trenerów Rozwoju Osobistego – Life Coaching Collage we Wrocławiu). Zdobyta wiedza i wieloletnie doświadczenie pozwalają jej pomagać innym dostrzegać możliwości radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata i polepszania jakości życia.

Założycielka Akademii Uważności, w ramach której prowadzi kursy MBSR, warsztaty, szkolenia oraz regularną praktykę mindfulness promując świadome życie poprzez uważność. Współpracuje z Jeleniogórskim Centrum Rozwoju Idea Club w Jeleniej Górze. Została zaproszona do współpracy przez British Sociological Association nad badaniami dotyczącymi rozwoju mindfulness w Polsce i Europie.

Jest też dyplomowanym nauczycielem i muzykiem; od wielu lat z sukcesami zajmuje się edukacją artystyczną dzieci i młodzieży. W 2015 roku uczestniczyła w wydaniu pierwszej polskiej wersji książki dla dzieci „Uważność i spokój żabki” Eline Snel  użyczając głosu do nagrania na CD 11 ćwiczeń mindfulness przeznaczonych dla dzieci i ich rodziców. Autorka artykułów o medytacji. Inspiracje czerpie z licznych podróży a zainteresowanie kulturą Dalekiego Wschodu rozwija wędrując po Himalajach i równinach Tybetu. Więcej informacji: www.akademiauwaznosci.pl

W mojej wieloletniej pracy jako nauczyciel zetknęłam się z wszechobecnym stresem. Wśród nauczycieli stres jest główną przyczyną wypalenia zawodowego i wielu chorób psychosomatycznych. Dzieci i młodzież również doświadczają wielu stresujących sytuacji. Nieumiejętność radzenia sobie z trudnymi doświadczeniami jak i wyzwaniami, które niosą ze sobą kolejne etapy edukacji wywołuje wśród młodych ludzi agresję, lęk i bezradność.

Moje obserwacje w pracy zawodowej oraz doświadczenia życiowe skłoniły mnie do badania i pogłębiania wiedzy na temat stresu i jego wpływu na człowieka. Uczestniczę w wielu szkoleniach i seminariach poszerzając wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego umysłu i człowieka jako integralnej całości.

Praktykując mindfulness zauważyłam jak zmienił się mój stosunek do zdarzeń życia codziennego i sposobu pojmowania tego co spotykam w swojej życiowej podróży. Dzięki uważności dostrajam się do doświadczeń, które pojawiają się tu i teraz czyniąc moje życie bogatym oraz pełnym treści.

Jako nauczyciel MBSR dzielę się z innymi wiedzą i doświadczeniem związanym z praktyką uważności. Pomagam innym dostrzegać możliwości lepszego radzenia sobie ze stresem i podnoszenia jakości życia. .

Uczestnicy treningów mają możliwość sprawdzenia na sobie jakie korzyści i efekty przynosi praktykowanie uważności w radzeniu sobie ze stresem w pracy oraz w różnych obszarach życia osobistego.

                                                                      Agnieszka Marszałek

 

Więcej informacji o mindfulness na stronie internetowej: http://akademiauwaznosci.pl/

 

Zajmij miejsce :)

Jeśli jesteś zainteresowany/-a Treningiem zadzwoń: 504 303 707.

Uwaga! Warunkiem rezerwacji jest wpłata za kurs. Możesz jej dokonać w recepcji Idea Club ul. Bacewicz 22, Jelenia Góra lub przelewem na konto:

Idea Club
ul. Bacewicz 22, 58-506 Jelenia Góra
mBank 58 1140 2004 0000 3302 7622 1028

w polu tytułem wpisz:
„Twoje imię i nazwisko, nr telefonu komórkowego, nazwa szkolenia”

 

Regulamin Uczestnictwa w Szkoleniu

[fusion_separator top=”40″ bottom=”40″ style=”shadow”/][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]